BANDA SIMFÒNICA DE LES IB
Xiuxiuejos en blau
Obres de
Biel Oliver
Salvador Brotons
Miquel Brunet
Pere Miquel Marquès
Romà Alís
Director: Joan Antoni Ballester Coll
La Federació Balear de Bandes de Música i Associacions Musicals sempre ha tractat d’incentivar la creativitat i la producció musical de la nostra comunitat, donant l’oportunitat de realitzar noves composicions a autors locals.
La música és una expressió essencial de la identitat cultural i el fet d’encarregar obres a compositors locals assegura que la música reflecteixi les tradicions, històries i emocions pròpies de les nostres illes, a més d’integrar elements propis a melodies, ritmes i estils.
A més de la novetat, comptar amb un repertori de música pròpia té un significat especial per a nosaltres, ja que ofereix a les bandes de música un repertori distintiu que pot ser apreciat tant a nivell nacional com internacional.
Tot i que ja s’en parlava a l’any 1997, no fou fins l’any 2002 quan es va encarregar la primera obra musical original per a banda a un autor mallorquí, Romà Alís, titulada Tasanet, que estava dedicada al compositor gabellí Baltasar Moyà. Però, ha estat aquesta última dècada quan la Federació ha pegat una forta embranzida per tal d’augmentar de manera considerable l’encomana d’obres musicals: Eó, Fra Juníper i Ramon Llull de Joan Martorell, Jaume II de Biel Oliver, Al-Mayurqa d’Enric Pastor, Lexecografia de Miquel Brunet, Ball de s’Arxiduc d’Antoni Genovart, Santueri de Bartomeu Artigues, Del secret esglai de Xavier Carbonell, Carpe Diem de Salvador Brotons i Melodic Gradations for Clarinet and Wind Ensemble de Jesús Santandreu.