EL RACÓ DE LES OMBRES per Carles Bujosa

GENESIS (III): 1972, es consolida l’art rock

GENESIS (III): ES CONSOLIDA L’ART ROCK

per Carles Bujosa.  CARLES_BUJOSA

 

Foxtrot és el quart àlbum de Genesis , i el segon de la que hem vengut anomenant “era Gabriel”, va ser gravat i publicat durant l’any 1972 , quan la carrera de la banda es trobava en ple ascens. Steve Hackett que va ingressar a la banda quan l’anterior àlbum, “Nursery Cryme” ja estava gairebé tancat, ens mostra ja en aquest les seves excel·lents aptituds creatives

Foxtrot es convertiria en un clàssic de les primeres èpoques de Genesis . En ell es desenvolupen els conceptes musicals que ja s’havien definit en l’anterior treball. És en aquest moment quan a Peter Gabriel ja son freqüents les seves aparicions en directe disfressat, consolidant el concepte del que es vendria a anomenar “Art Rock” .

El títol de l’àlbum pot ser una referència al Mellotron Mark II utilitzat pels bancs en el moment, que va incloure foxtrot com un dels ritmes predefinits en el seu tapeset.

A continuació repasarem els temes més representatius d l’àlbum

Watcher Of The Skies – la base musical és el melotrón . Les lletres de la cançó estan basades en una història de Ciència Ficció anomenada “Rescue Party” que va escriure Arthur C. Clarke làny 1946 .

Time Table, – tema en el qual destaca la creativitat de Tony Banks . Mai va ser tocat en directe.

Can-Utility and the Coastliners – ,escrita en la seva majoria per Hackett, conté a la seva lletra referències a la mitologia clàssica, motiu freqüent a la discografia del grup. Després de la gira de llançament del disc mai va tornar a ser tocada en directe.

Horizons – peça per a guitarra interpretada per Steve Hackett, i que mai va ser tocada a cap actuació en directe de Genesis, tot i que Hackett la va mantenir com a habitual en el seu repertori en solitari. Comença amb la idea central del Preludi de la Suite per a violoncel No 1, BWV 1.007, de Bach , i després desenvolupa un tema propi amb un estil barroc .La peça, segons declara Hackett, va ser escrita en homenatge a John Renbourn pel seu “SIR JOHN A LOT OF”. Sempre recordaré l’expressió mescla d’orgull i sorpresa del meu padrí quan, després d’estudiar-la setmanes i setmanes, vaig se capaç d’interpretar-li amb la vella “Admira” que ell m’havia regalat anys enrere.

Destaca especialment l’últim tema, Supper ‘s Ready , de més de 20 minuts de durada, que, per si sol, col·loca Genesis com un dels més importants grups progressius de l’època, al costat de bandes com King Crimson , Yes o Pink Floyd . El tema s’ha interpretat nombroses vegades en directe i apareix als àlbums en viu Seconds Out (1977), la compilació Gènesi Archive 1967-1975 , i Gènesi en viu des 1973-2007 . Una nova versió també apareix a l’àlbum d’Steve Hackett de 2012 Genesis Revisited II.

 

Deixa una resposta

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *